sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Kevättä odotellessa

Lomaviikon perjantaina (15.3.) käytiin mummon ja papan kanssa pilkillä Ankeriasjärvellä. Kolmisen tuntia vierähti jäällä edes takaisin seilatessa. Kalasaalis oli laihahko, yhdestä ahvenesta tuskin keiton makuun kukaan pääsi.

Seuraavalla viikolla oltiin taasen tiistaina Ankeriasjärveä kohti menossa, kun vastaan tuli (mikäs muukaan kuin) irtokoira. Koiran omistaja ei kutsunut koiraansa eikä tehnyt mitään pahoittelevaa elettä. Meinasi verenpaineet nousta, mutta ei kuitenkaan. Ajattelin, että menetys on lopulta hänen jos joku pienen tutsipuudelin syö. Me jatkoimme matkaamme ja nainen noukki koiransa valjaista kainaloon ja jatkoi toiseen suuntaan. Iitakin sai myöhemmin juoksennella vapaana ja oli hyvin kuulolla.

Keskiviikkona saatiin lenkkiseuraa Hannasta ja Carosta. Pientä epävarmuutta oli alkuun ilmassa siitä, mitä Caro Iitasta tuumaa. Epäilyt oli kuitenkin turhaa ja lenkki meni ihan hyvin. Iita tosin alkuun pöljäili ja allekirjoittaneen hermot ei sitä kestänyt. Tai oikeastaan ranne ei kestänyt. Olen kärsinyt pari viikkoa oudosta kivusta ranteessa ja joitakin liikkeitä se ei vaan kestä.
Lenkin päätteeksi käytiin Iitan kanssa vielä kaksistaan touhuilemassa päiväkodin parkkipaikalla seuraamista ja jääviä kera luoksetulon. Kaikki meni oikein mallikkaasti. :)

Torstaina meillä oli reissu Tikkalan mätsäriin. Koiria oli paikalla yllättävän paljon ja paljous taisi yllättää järjestäjätkin. Paikalla tavattiin useita lapinkoiria ja Iitalla tuntui olevan hauskaa.
Itse kehästä jäi paha maku suuhun vähän meille kaikille. Tuomari jakoi porukan kahtia ja juoksutti isossa ryhmässä pientä kehää ympäri 2-3 kertaa jonka jälkeen katsoi kaikkien takaliikkeet viiden ryhmissä. Siitä sitten valittiin sijoittujat ja muille kiitosta ja kirvesvartta. Moni oli sitä mieltä ettei tuomari edes katsonut kaikkia koiria ja tuosta ei voi edes sanoa, että saipahan kokemusta. Iitan kanssa syötiin lohdutus makkara ja lähdettiin porukalla ajamaan takaisin kohti Jyväskylää. Tulipahan käytyä eikä toiste tarvitse mennä.

Lauantaina elikkäs eilen päästiin Tian ja Lykyn kanssa aamulenkille. Matkattiin Ankeriasjärvelle missä koirat sai juosta irrallaan. Lykyllä oli taasen vähän omat jutut, mutta näyttäytyi kivasti aika ajoin ja kävi ottamassa kontaktia muihin. Iita seurasi Tiaa ja minua ja välillä kävi katsastamassa maastoja Lykyn kanssa. Kiitos taas seurasta!

Tänään käveltiin kauniissa säässä Kauhatielle hakemaan Topia lenkille. Lähdinkin sitten siitä jatkamaan matkaa kahden koiran voimin. :) Aurinko lämmitti mukavasti ja koiratkin tuntuivat nauttivan. Käveltiin hiekkamontuille missä koirat pääsivät juoksemaan vapaana. Iitan kanssa meille tuli ulkoilua liki kolme tuntia. :D Tultiin kylläkin autokyydillä kotiin ja voi olla, että olisin saanut pientä sylikoiraani kantaa loppumatkan sillä niin väsynyt neiti oli. Kiitos vielä Topin porukoille koiran lainasta ja kyydistä!