lauantai 2. tammikuuta 2016

Niskasta kiinni ja menoks!

Jottei kukaan luule, että koiria retuutan niskasta niin tarkennetaan sen verran, että itseäni otan niskasta kiinni. Minäkin olen ihmisiä jotka tarvitsee tavoitteita joita kohti mennä ja treenata. Nyt on tavoitteita ja kisakausikin aluillaan joten tietenkin on treenattava.

Iita oli vuoden vaihdetta viettämässä Suonenjoella anopin ja appiukon kanssa kultsu herra Santtu seuranaan. Hilma taas sai jäädä kotiin, koska ei se viime vuonnakaan pelännyt. Minä sain kutsun Haukkuvaaraan treenaamaan Ellin kanssa ja pakkohan se tilaisuus oli käyttää.

Mitä muutakaan hullut koiranaiset tekee?

Hilma ei välittänyt raketeista tuon taivaallista, mutta hallin ilmastointi oli yksi maailman 7:stä ihmeestä.
Koska tein mielestäni hyvän suunnitelman annoin sen myös hallilla julki.

"Ajattelin, että SINÄ opetat Hilmalle noutokapulanpitoa."

Seurasin vierestä Ellin tekemistä jotta olisi jotain mistä jatkaa kotona. Hilma ketjutti alkuun asioita hassusti ja tarjosi kovasti peruutusta. (Hyvä minä! Olen siis jotain opettanut koiralle..) Lopulta Elli kuitenkin pääsi siihen kapulaan ja siihen, että kapula käy suussakin. Sitä on nyt kotonakin jatkettu.

Entä mitä minä tein? Siis muuta kuin söin sipsiä ja join pepsiä. No, minä sain vastapallona Katlan. Katla piti opettaa menemään laatikkoon. Luulen, että tällä menolla ja minun opastuksella Katlaa ei vielä ensi jouluna pakettiin saada, mutta hieno River Dance saatiin aikaan.

****

Huomenna jatkuu agility ja ajattelin ottaa molemmat tytöt Haukkuvaaraan mukaan. Kenttä on varattu pariksi tunniksi ja jos toisella tunnilla otetaan rally-tokoa niin Hilma saa osallistua siihen. Agilityssa Hilma on jäänyt vähän jälkeen, mutta koetetaan sitäkin. Intoa on nyt paljon, kun vain pääsisi treenaamaan. Pakkasetkin alkoivat mukavasti ja Iita pudotti karvansa joten ulkona ei tarvitse treenailla. Sisällä lyhkäsiä ja kisoihin!

(p.s. Koitan saada edes joulukuvia tänne laitettua. Tytöt saivat paketteja ja niistä lisää sitten.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti